четверг, 19 марта 2020 г.

Дистанційне навчання 2020

20.03.2020.
 6-Б,6-Д. Українська мова.Тема.Ступені порівняння якісних прикметників,творення їх.
1.Перевірка вивченого матеріалу.
1. Запишіть прикметники в три колонки: а) якісні; б) відносні; в) присвійні.
Давній, дощовий, риб’ячий, одноманітний, український, Улянин, багатий, європейський, Йосипів, розумний, залізний, неньчин, огидний, липовий, удавів, білий, осінній, єнотів, успішний.
2. Якщо ви правильно виконали завдання, з букв, якими починаються слова в кожній колонці, складеться прислів'я. Поясніть його значення.
3. Розгляньте малюнки. Запишіть прикметники, що виражають відношення предметів до матеріалу, з якого вони зроблені.
4. До якої групи належать ці прикметники? Складіть із ними речення.
Пригадаймо!
1. Що таке лексичне значення слова?
2. Які слова називаються багатозначними?
3. Що означає вислів слово вжите в переносному значенні?
Пригадаймо!
Прикметники часто вживаються в переносному значенні, тому вони мають властивість переходити з однієї групи за значенням в іншу.
Пряме значення
Переносне значення
Якісний прикметник
кисле яблуко
Відносний прикметник
кислий грунт
Відносний прикметник
шоколадний торт
Якісний прикметник
шоколадна засмага
Присвійний прикметник
заячий слід
Якісний прикметник
заячий характер

1. Утворіть із поданих іменників і прикметників словосполучення, у яких прикметники належали б до різних за значенням груп. Запишіть утворені словосполучення.
Зразок: залізні нерви — залізний замок.
Ведмежий, солодкий, сталевий, цукор, труба, барліг, життя, воля, послуга.
2. Складіть речення з утвореними словосполученнями.
2.Вивчення нового матеріалу.
Опрацювання теоретичного матеріалу( таблиці),стор.158,
виконайте вправу 379

Фізкультхвилинка

Покажіть 1. Найщасливішу людину 2. Найвтомленішу людину 3. Найтрусливішу людину 4. Найгеніальнішу людину.

 Гра «Ланцюжок».

 Розставте прикметники за ступенем поступового збільшення ознаки.

1.Тихіший, тихий, найтихіший.
2. Якнайсміливіший, сміливий, більш сміливий.
3. Більш молодий, молодий, наймолодший.

Редагування речень.
- А цей етап роботи допоможе уникати помилок у мовленні й навіть знаходити помилки в мовленні дикторів по телебаченню, радіо, у рекламі...
а) Саме святіше слово наше - мати, рідна земле, правда і любов.
б) Найдорогіша пісня, з якою мати колисала.
в) Любов материнська найвелика, найбезкорислива.

Домашнє завдання.П.46, стор. 157-161,вправа384(1,2)

6-Б.Українська література.Тема.Таємничі,веселі й незвичайні пригоди в повісті"Митькозавр з Юрківки,або Химера лісового озера",передані образним словом.
Дочитати повість(стор.188-193),відповісти на питання на стор.193
Домашнє завдання.Словникова робота.Пояснити значення слів та фразеологізмів(у зошитах).
Химера-
Кебетний-
Пошити в дурні-
Не зронити ні слова-
Шкірити зуби-

10-Д.Українська мова.Тема.Тренувальні вправи(правопис  префіксів та суфіксів).
Тренувальні вправи
►   Утворіть нові слова з допомогою зазначених суфіксів, поясніть їх правопис.
1) -очк-, -ечк-, -ичк-, -ячк (іменники). Берег, сонце, внук, Рая, доня, батько, пшениця, книга, здоров’я, десятикласниця, літо, розумниця, серце, волосся, канарейка;
2) -ов-, -ев- (-єв-) (прикметники). Ромашка, жолудь, калій, підсумок, борщ, замша, яблуня, граб, соя, вишня, дуб, лід, слива;
3) -ае- (іменники). Плести, місити, мережити, морозити, палити, марити;
4) -уват- (-юват ) (прикметники). Коричневий, сирий, кислий, малий, синій, сизий, пізній, солоний.
►   3 поданими словами складіть словосполучення, запишіть їх, вставляючи пропущені букви е (є), о (ьо), йо; виділіть у цих словах суфікси і поясніть їх правопис.
Бо..вий, квітн..вий, ключ..вий, нул..вий, деш..вий, черепах..вий, алич..вий, раді..вий, емал..вий, га..вий, кизил..вий, вермішел..вий, овоч..вий.
.
►   3 допомогою префіксів і суфіксів утворіть прикметники і дієприкметники; поясніть їх правопис.
Без- (ім’я, сон, дн,о, захист, підстава).
Роз- (нести, сипати, чистити, брати, стелити, в’язати).
Під- (жарити, креслити, пушити, гнати, сікти).
Від- (значити, ломити, гнути, дати, правити).
Об- (вітрити, городити, плести, бити, мостити, морозити).
Готуємося до ЗНО!!!
Запам’ятайте правильний варіант слововживання.
 Перепишіть слова, уставивши пропущені літери е, и.
Орл..ня, восьм..ро, далеч..на, вул..чка, тонес..нький, мел..во, горл..чка, зар..во, горщ..чок, пал..чка, серд..нько, топол..нька, любит..ль, баран..на, заверш..ний, міс..во, удосконал..ння, пряд..во, перемож..ць, перенесен..й, горщ..ковий, кош..ня, книж..чка.
 Запишіть слова у дві колонки: 1) з літерою и; 2) з літерою е.
Печ..во, аграрн.ж, квоч..чка, нов..на, устел..ний, топорч..к, енергет..к, Людмил..н, егоцентр..к, йорж..к, ліж..чко, мереж..во, індич..ня, оском..на, нож..чок, шест..ро.
• 3 перших букв виписаних слів складіть ім’я та прізвище українського письменника.
 Перепишіть слова, уставивши пропущені літери и, і.
Піан..ст, боротьб..ст, речов..зм, педант..зм, модерн..ст, терор..зм, побутов..зм, класиц..зм, гарн..р, пломб..р, вамп..р, команд..р, соціал..зм, марин..ст, експресіон..зм, карат..ст, полон..зм.

Домашнє завдання П.17,18(повторити),вправа 141

10-Д.Українська література.Тема.Урок позакласного читання. Бесіда за твором Івана Франка"Захар Беркут"
Перевірка Д.З.
Виконання тестових завдань.
1. У творі В. Винниченка запис «Із оповідань тюремної Шехерезади» є
А епіграфом
Б присвятою
В підзаголовком
Г першим реченням
Д останнім реченням
2. За жанром твір «Момент» В. Винниченка
А оповідання
Б новела
В повість
Г роман
Д легенда
3. Твір «Момент» В. Винниченка написаний у стилі
А символізму
Б імпресіонізму
В експресіонізму
Г неоромантизму
Д футуризму
4. Шахерезада у творі «Момент» — це
А панночка
Б жовнір
В контрабандист
Г кузька
Д в’язень-оповідач
5. Твору «Момент» НЕ ВЛАСТИВА композиційна особливість
А динамічний сюжет
Б наявність діалогів
В розповідь від третьої особи
Г напруженість у розгортанні подій
Д використання пейзажних замальовок
6. Тема твору «Момент»
А ризиковане життя контрабандиста
Б труднощі нелегального перетину кордону
В утеча революціонера й панночки за кордон
Г короткочасна любов у ризикованій ситуації
Д життя українців на початку XX століття
7. Прочитайте рядки.
Я схопив край її сукні, поцілував і випустив. Вона тихо пішла, а я сидів, і в мені з мукою щеміло щастя… Хто вона, де вона, й досі не знаю, але я завжди ношу її в душі.
Ці рядки є частиною
А експозиції
Б зав’язки
В розвитку дії
Г кульмінації
Д розв’язки
8. Прочитайте рядки.
Ліс ніби помирився з нами й не дивився так вороже і суворо; дуби із співчуттям поглядали на нас згори; оголені берези несміло визирали з-за них і посміхались білим гіллям.
У цих рядках використано
А інверсію
Б фразеологізм
В персоніфікацію
Г синоніми
Д алегорію
9. Незаймана природа й прекрасне життя в ній протиставляється людській моралі як чомусь протиприродному, обтяженому умовностями в реченні
А Не дивись, нам не треба ховатись, у нас нема незаконнонароджених, у нас нема нашпортів, моралів, «уложеній о наказаніях», ми маленькі, здорові, чисті циніки.
Б Старі товсті дуби, широко розставивши волохаті руки-віти, ніби приймали нас у свої зрадливі обійми.
В Стрункі берези, білі, мов оголені до пояса, соромливо стояли між дубами і ховалися за ними.
Г Дорога наша стояла порожньою і далеко там вливалась, наче бура річечка, у зелене море хлібів.
Д Тут не було вже білих беріз, не було метеликів, земля була вогка, чорна, вкрита гнилим листям та безліччю маленьких гілочок, які хрускали під ногами.
10. У творі «Момент» В. Винниченко порушив проблему
А справедливості за будь-яких обставин
Б плинності життя й щастя людини
В легковажності випадкових стосунків
Г екології довколишнього світу
Д еміграції українців на Захід
11. Події у творі «Момент» розгортаються в такій послідовності
А переодягання у свитки й брилі — розмова з панночкою в клуні — перебігання смуги кордону — переховування в полі
Б переховування в полі — розмова з панночкою в клуні — переодягання у свитки й брилі — перебігання смуги кордону
В перебігання смуги кордону — розмова з панночкою в клуні — переодягання у свитки й брилі — переховування в полі
Г розмова з панночкою в клуні — переодягання у свитки й брилі — перебігання смуги кордону — переховування в полі
Д розмова з панночкою в клуні — переодягання у свитки й брилі — переховування в полі — перебігання смуги кордону
12. Прочитайте рядки.
Сама настояща, юродська панна, у гарненьких черевичках, що визирали з-під сукні, із солом’яним бриликом на колінах, із здивовано направленими на мене очима. А очі, як у зляканої лані, променисті, чисті, великі.
Цей уривок є
А реплікою з діалогу
Б авторським роздумом
В ліричним відступом
Г портретом героїні
Д фрагментом пейзажу
 Бесіда за твором Івана Франка"Захар Беркут"
1.Переглянути відеоурок
https://youtu.be/Lg4XMgEwQOQ
2. Відповісти на подані в ньому питання

9-Д. Українська література.Тема.Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання" Доля".
Опрацювання теоретичного матеріалу(стор.239-242).
Це треба знати!
Поетичний твір „Доля” за жанром - лірична медитація.
Лірична медитація - це форма філософської лірики: вірш, у якому поет висловлює свої роздуми над проблемами життя і смерті, над пережитим. Такі поезії часто будуються на психологічному самоспостереженні, у формі внутрішнього монологу з самим собою чи уявним співрозмовником.
Микола Бондаренко. Останні вірші Кобзаря (1989)
Це цікаво !

Безперечно, вірш „Росли укупочці, зросли.” - автобіографічний, однак не варто ототожнювати самого Т. Шевченка з ліричним героєм поетичного твору, ставити між ними знак абсолютної рівності. Вірш не слід розглядати як частинку реальної біографії поета, оскільки лірика - це розповідь „про свій час і про себе в цьому часі”. У переживаннях ліричного героя кожен читач пізнає власні переживання. І якщо стосунки з Ликерою не мали щасливого фіналу, як ідеться у вірші, то для читачів поезії (і на час написання твору, і сьогодні, і в майбутньому) не настільки важливо, що спонукало до народження цих рядків. Набагато важливіше інше: глибинне філософське, ліричне звучання, їхня здатність торкнутися струн людської душі. Саме тому, що поетичний геній Т. Шевченка в його медитативній ліриці виливається у світовідчутті, настроях, переживаннях ліричного героя, здатного розкрити найглибші, найщиріші, найсокровенніші думки й почуття людини, його поезія володіє такою силою емоційного впливу.
Тарас Шевченко. Портрет Ликери Полусмак (1860)
Домашнє завдання.1. Опрацювання теоретичного матеріалу.

2. Детально опишіть картину художника Миколи Бондаренка „Останні вірші Кобзаря”. Чому художник дав своєму полотну саме таку назву?
3. Розгляньте портрет Ликери Полусмак, виконаний Шевченком-художником . Доведіть, що він малював кохану з величезною любов'ю.
4. Розгляньте картину Миколи Мазура (1948-2015) „Доля”. У якому образі постає вершителька людських доль на цій картині? Що саме, на вашу думку, вона несе у величезному мішку?
Микола Мазур. Доля (1989)


7-Д. Українська мова. Тема.Не з дієприкметниками.
     
1. Перевірка вивченого матеріалу
1. Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть дієприслівникові звороти.

З-за рогу будівлі гуркочучи і клацаючи виїхав новенький зелений трактор. Взявшись за руки хлопчики й дівчатка перейшли подвір’я — пара за парою, як гусенята. Але далі в цех Зоя Дмитрівна нікого не пустила дозволивши дивитись тільки здалека. З гудінням ківш поплив від печі ледь-ледь похитуючись на залізному гаку. (Із тв. О. Донченка

2. 
Відредагуйте речення.
Відчинивши вікно, до нього долинули звуки музики. Йдучи
по коридору, двері відчинились. Підійшовши до класу, його очі широко розплющились від здивування. Вносячи добрива у ґрунт, рослина швидко росте.

2.Опрацювання нового матеріалу.
Переглянути презентацію,виконати завдання в зошиті

https://youtu.be/4oD_ArF6ri8

Домашнє завдання.П.29,стор.106-107, вправа299



Комментариев нет:

Отправить комментарий