четверг, 19 марта 2020 г.

Дистанційне навчання 2020

19.03.2020.
10-Д. Українська мова.Тема.Правопис префіксів.Правопис суфіксів.
1.Перевірка вивченого матеріалу.
Виконання тестових завдань
1. Подвоєння відбувається
А унаслідок чергування приголосних
Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем
В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного
Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі
Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі
А
Б
В
Г
Д
2. Подовження відбувається
А унаслідок чергування приголосних
Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем
В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного
Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі
Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі
А
Б
В
Г
Д
3. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних?
А бистрінню, осінній, вволю, вугілля
Б бідонний, повіддя, овва, попідтинню
В узбережжя, проміння, розіллятий, ломаччя
Г життя, чуття, Ілля, возз’єднання
Д оббити, ніччю, поташшю, сіллю
А
Б
В
Г
Д
4. У всіх словах якого рядка відбувається подвоєння приголосних?
А пониззя, ззамолоду, розводдя, ввезти
Б роззутися, численний, лляний, співвласник
В співвітчизник, привілля, оббілений, донісся
Г священний, міськком, заввідділом, піччю
Д подорожжю, оббрехати, відданий, незчислéнний
А
Б
В
Г
Д
5 .У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних у формі орудного відмінка
однини. 
А сталь, ожеледь, покуть, честь
Б сіль, тінь, безліч, заводь
В брость, жовч, заполоч, розповідь
Г Шампань, нежить, ніч, піч
Д капость, поташ, любов, радість
А
Б
В
Г
Д
6. У всіх словах якого рядка не подвоюються і не подовжуються приголосні?
А плем..я, трет..є, от..ой, скошен..ий
Б обмін..ик, чест..ю, незбагнен..ий, навман..я
В л..ється, морквян..ий, доблест..ю, юн..ат
Г від..звеніти, від..аний, від..кусити, від..ректися
Д сушен..ий, олов’ян..ий, студен..ий, священ..ий
А
Б
В
Г
Д
7. У якому рядку допущено орфографічну помилку в написанні слова?
А суцвіття, благословенний, нововведення, буквений
Б білопінний, вінничанин, статей, життєпис
В нетлінний, вічливий, бовваніти, військкор
Г гілляччя, вівсяний, бездонний, обітований
Д заввишки, трясся, розмочений, віддзьобати
А
Б
В
Г
Д
8. Яке з правил умотивовує написання слів   шален..ий, жадан..ий, буквен..ий,
потомствен..ий?
А не подвоюється н у словах-винятках
Б подвоюється н у наголошених прикметникових та прислівникових суфіксах
-енн-, -анн- (-янн-)
В подвоюються приголосні на стику кореня і суфікса
Г не подвоюються приголосні на стику кореня і суфікса
Д за традицією пишемо одну літеру -н- у словах
А
Б
В
Г
Д
 
9. Виберіть правильну форму родового відмінка множини іменника співволодіння
А співволодіннів
Б співволодінь
В співолодіннів
Г співолодінь
Д співволодіннь
А
Б
В
Г
Д
10. Виберіть правильне написання слова
А попаддя
Б Оббю
В Заволжя
Г довгожданний
Д міськом
А
Б
В
Г
Д
11. Визначте, який із запропонованих варіантів є орфографічно правильним?
А воз’єднання
Б воз’єднаня
В возз’єдднання
Г возз’єднання
Д воз’єднання
А
Б
В
Г
Д
12. Установіть відповідність між словом і правилом
1 студен..ий
2 незбагнен..ий
3 журавлин..ий
4 шален..ий
А н у дієприкметникових суфіксах
Б н у прикметниках, утворених від іменників
В н у прикметниках-винятках
Г н у наголошених прикметникових та
прислівникових суфіксах
Д збіг приголосних на межі морфем
 АБВГД
1
2
3
4
 
13. Установіть відповідність між словом і правилом
1 без..мін..ий
2 нездолáн..ий
3 с..авці
4 міжвузл..я
А подвоєння у словах-винятках
Б зубний приголосний між приголосним і
голосним не подовжується
В подвоєння приголосних на стику морфем
Г подовження приголосних в іменнику
II відміни середнього роду
Д подвоєння в наголошених прикметникових та
прислівникових суфіксах
 АБВГД
1
2
3
4

14. Установіть відповідність між словом і його значенням
1 кутя
2 покуть
3 кукіль
4 кужіль
А в українській хаті куток, розміщений по діагоналі
від печі
Б обрядова каша з ячмінних або пшеничних зерен,
уживана напередодні Різдва чи Водохреща
В прядиво або вовна, намотані на кілок у прядці
Г обрядове обмивання новонароджених у
християнських віруваннях
Д бур’ян з темно-рожевими або білими квітками і
отруйним насінням, який росте серед хлібних злаків
 АБВГД
1
2
3
4

15. Текст і завдання до нього.
1. Усе довге життя тополя тягнеться до сонця. 2. Вона простягає гілля на схід, щоб зустріти світило в найпершу мить, як тільки воно з’явиться над обрієм. 3. Навіть на заході тополя не пропускає моменту, щоб скористатися останнім теплом і світлом. 4. Та й північна сторона теж у всеозброєнні. 5. Щороку дерево старанно розташовує своє лисття так, щоб жоден промінь упавши на нього не провалився у яку-небудь дірку в її кроні. 6. Тополі ще багато десятиліть тримали на собі своє велике піднебесне царство.
А. Слово з фонетичним подовженням приголосних ужито в реченнях
А 1, 2, 5
Б 2, 3, 4
В 1, 2, 6
Г 1, 2, 4
Д 3, 4, 6
А
Б
В
Г
Д
Б. Слово з подвоєнням приголосних ужито в реченнях
А 3, 5
Б 1, 2
В 2, 3
Г 2, 4
Д 5, 6
А
Б
В
Г
Д
В. Не подовжуються приголосні у слові речень
А 1, 2
Б 2, 3
В 3, 4
Г 4, 5
Д 5, 6
А
Б
В
Г
Д
Г. Орфографічну помилку допущено у слові речення
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
E 6
А
Б
В
Г
Д
E
Д. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
E 6
А
Б
В
Г
Д
E

2.Засвоєння нового матеріалу.
Опрацювати таблиці(стор.91-94)
Запам*ятайте!
 Перепишіть слова, уставивши на місці крапок літери.
а) з, с: ро..чищений, бе..притульний, ..фотографуватися, ..сунути, ..котити, не..ліченний, ..простувати, ..чистити, ..хилити, ..лишити, ..цідити, ..чесати, ро..куйовдити, чере..плічник, ..ча­вити, ро..сипаний;
б) е, и: руч.лка, запрети..ний, пр..зирство, жаб..ня, четв..ро, пр..велебний, горл.лка, вар..во, кош..чок, мар..во, пр..плетений, пр..землений, пр..чудовий, горщ..ковий, пр..ярок, Пр..дніпров’я, пр..гірклий, доч..чка, зар..во, вогн..ще, оздобл..ний, слон..ня, пр..подобний, пр..чесаний, пр..черствий.
Домашнє завдання. П.17,18. Вправи134,136

9-Д. Українська мова.Тема.Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні.
1.Перевірка вивченого матеріалу.
— Із пропонованого тексту випишіть безсполучникові складні речення.
— Підкресліть граматичні основи, накресліть схеми, поясніть смислові відношення між частинами.
Шануй і поважай матір і батька: вони дали тобі життя. Своєю працею й піклуванням вони несуть радість у твою колиску. Не забувай, що батьки також мають право на радість. Батьки ночей не спали біля твоєї колиски, вони прислухались до твого дихання, до биття твого серця. Дорожи честю сім’ї, оберігай її, як святиню. Де б ти не був, ніколи не забувай про свою рідну домівку (В. Сухомлинський).
Пояснювальний диктант.
— Визначте смислові відношення між простими реченнями у складних безсполучникових.
  1. 1. Застеліть скатертиною стіл під гарячий округ короваю, я пахучого хлібанакраю! (Є. Гончаренко). 2. Чаклує над діжею господиня — вже тісто піднялося до країв (К. Лесьєв-Лесь). 3. В печі зникає біле чудо, гарячі пахощі пливуть. Хлібина біла в хаті буде — її до столу радо ждуть(С. Мордач).
  2. 1. Примарилось: річки круті береги (П.Воловець). 2. Я відчуваю: день минає (Г. Алекссєва).
  3. Засинає день у хаті, місяць ходить за вікном, старовинну пісню мати вишиває голоском(Б. Гірський). 4. Сідає сонце на спочинок, синіє обрій, тануть тіні, дарує казку хтось дитині (К. Лесьєв-Лесь).
2.Вивчення нового матеріалу.
Опрацювання теоретичного матеріалу.
Параграф 29, виконання вправ:2,4(А,Б,В)
Домашнє завдання.П.29,дом. впр. на стор.105

6-Б. Українська мова.
Тема.УРМ. УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ПРИРОДИ
ПРИГАДАЙМО. Чим розповідь відрізняється від опису?
Опис природи
Складовими частинами опису природи є опис її окремих елементів. У художньому описі, крім інформації про природу, передаються ще й враження. Опис природи є одним із засобів характеристики персонажів у художніх творах.
«Відоме» й «нове»
«Відомим» в описі є назви предметів, а «новим» - ознаки цих предметів.
І. Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку. Які типи мовлення поєднано в тексті?
У ЛІСІ
Павло легко вистрибнув із кабіни й вільно побіг убік, одразу знайшовши ледве помітну в сутінках* стежину, що вела до лісу.
Гуде ліс, сухо подзвонюють мідним листом дуби, співають сосни у високості, під ногами вислизають тугі, мов литі, жолуді. Солодко пахне прілим листом і травами, пізніми грибами, що їх уже торкнулися перші приморозки.
У рову аж чорно від тернових ягід на колючих і густих кущах. Коли терен** зацвітає весною, то весь рів і лісові кущі по горбах наче обсипані снігом. Сила терну в лісі. Може, від того й назви: Тернівка, Тернова. Поміж терном, на видноті, гойдає колючими батогами шипшина, красується червоними твердими ягодами.
По землі, в ровах і ямах, повзе ожина, тьмяно поблискує чорною ягідкою-намистинкою, наче оком у перепілки.
Скільки вилазив малий Пашка за тією ожиною по ровах і проваллях, скільки лайки й стусанів мав від матері за порвані штани й пізнє вертання з лісу. Все те минуло, як перші дитячі мрії, але зосталося в пам’яті на все життя... (За В. Кучером).
*Сутінки - рос. сумерки.
**Терен - колючий кущ; ягоди цієї рослини.
II. Знайдіть опис природи. Чи допомагає він зрозуміти внутрішній світ Павла, його настрої, почуття? Які художні засоби використав автор, щоб відтворити картину природи?

III.  Складіть план тексту. Докладно перекажіть прочитане за складеним планом (усно).
Домашнє завдання.Підготувати усний твір-опис краєвидів природи рідного міста.

Комментариев нет:

Отправить комментарий