четверг, 9 апреля 2020 г.

Дистанційне навчання(10.04.20)

10.04.20.
6-Б.6-Д.Українська мова.Написання складних прикметників.
1.Повторення вивченого
Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфіксів – н-, – ин – або – ан-(-ян-). Утворені прикметники запишіть
Дерево, ураган, кінь, цегла, машина, лимон, Різдво, хвилина, журавель, зміна, південь, зоря, скло, екран.
 БУКВИ Н І НН У ПРИКМЕТНИКАХ
Дайте відповіді на запитання веселої вікторини, використовуючи прикметники з – нн-.
1. Яка гора дуже висока? 2. Яку річку можна назвати дуже широкою? 3. Яку красу ні з чим не зрівняєш? 4. Який народ не можна подолати? 5. Яких ворогів не можна примирити? 6. Якої краси не можна передати словами?
2.Опрацювання теоретичного матеріалу(стор. 182)
3.Перегляньте відеоурок 
https://www.youtube.com/watch?v=NIXLlRr-Hw8

ЖОВТОГАРЯЧИЙ ЧЕРВОНОГАРЯЧИЙ Увага: винятки!


Вправа з ключем. . 
Запишіть складні прикметники у дві колонки: 1 - ті, що пишуться разом; 2 – ті, що пишуться через дефіс.
Первісно/общинний, рожево/щокий, англо/американський, сніжно/білий, енерго/ощадний, німецько/український, каро/окий, осінньо/зимовий, рум’яно/лиций.
Ключ. Підкресліть перші літери і прочитайте оцінку вашої роботи.

Запишіть слова, розкриваючи дужки Мовно(стилістичний), морально(побутовий), давній(давній), зерно(очисний), темно(зелений), старо(слов’янський), де...

4.Домашнє завдання виконайте на сайті "Мій клас"

6-Б.Українська література.

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9» – фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності

Див.урок за 08.04.20(6-Д)

10-Д.Українська мова.Складні випадки написання прізвищ


Презентація «Про що розповідають прізвища»

Презентація до уроку в десятому класі "Написання чоловічих і ...

Презентація на тему "НАПИСАННЯ ПРІЗВИЩ ПРИКМЕТНИКОВОЇ ФОРМИ" 6 клас

Виконайте тестові завдання(до 13.04)
https://naurok.com.ua/test/napisannya-prizvisch-prikmetnikovo-formi-120972.html

10-Д.Українська література.Леся Українка."Лісова пісня"

Лісова пісня, Леся Українка (Веселка) купить книгу 966-01-0391-3 ...

1.Ознайомитися з історією написання(стор.221-222)
2.Теорія літератури(записати у зошити)
 Драма-феєрія (від франц. fee – фея) – один із жанрових різновидів драми, якому властивий фантастично-казковий сюжет, неймовірні ( з реального погляду) перетворення. У такій драмі поряд з людьми виступають створені їхньою уявою фантастичні істоти.
3.Записати у зошити тему,ідею,проблематику твору
ZNOUA. Усе про ЗНО – Telegram

4.Прочитати драму-феєрію "Лісова пісня"

9-Д.Українська література.Біблія в житті Тараса Шевченка.Світова велич українського поета.
Пригадайте!
Біблія визначна пам’ятка світової літератури, найбільш читаний, коментований та поширений твір. Біблія – Святе Писання, в якому викладено основи християнської віри, філософії та моралі; в ній відтворено погляди та походження світу, основи світогляду, моралі, права.
Цікаво знати!
Дослідники творчості Шевченка зробили підрахунки: в його поезіях слова Україна і український вжито 269 разів. Але слова Бог, Божий, Господь, Господній, Ісус, Христос та Христів - 1281 раз!
Переглянути відео,записати у зошити цікаві факти
https://www.youtube.com/watch?v=fnyfRfiPnBg

Calaméo - Т Шевченко і Біблія

Загальна характеристика "Давидових псалмів"..
Псалми - особливі пісні релігійного змісту. Збірник псалмів називається Псалтирем.
(звернути увагу, що пишеться з великої літери).
.Псалтир - з давньоєврейської мови перекладається як "книга хвал(визначення записати в зошити)
Це найулюбленіша книга Старого Заповіту багатьох поколінь людей, у якій вміщено 150 псалмів, покладених на музику для богослужінь. Головний автор псалмів — ізраїльсько- іудейський цар Давид, який був відважним воїном, чудовим стратегом і видатним громадськім діячем. Він підняв свій народ на вершину слави. Був також поетом і музикантом, і від усього серця любив Бога. Участь Давида в складанні Псалтиря можна вважати вагомішою за державні досягнення його царювання. Книга Псалтир — надзвичайна пам’ятка усіх століть. (Генрі Геллей. (Біблійний довідник. –с. 254-274) Біблійні Давидові псалми українською мовою не тільки перекладали, а й переспівували багато письменників: Т. Шевченко, П. Куліш, Ліна Костенко.
Порівняльний аналіз псалма 1-го із Біблії і псалма 1-го Шевченкового.
Псалом 1* зі Святого Письма:
Блажен муж, що за радою
несправедливих не ходить,
і не стоїть на дорозі грішних,
і не сидить на сидінні злоріків,
та в Законі господнім його насолода,
і про Закон його вдень та
вночі він роздумує!
І він буде як дерево, над
водним потоком посаджене,
що родить свій плід своєдчасно.
Пояснення.
* Число Псалма подається за порядком грецьким, а в дужках біля нього - порядок гебрейський. При цитаціях (відсилачах) - порядок єврейський.
Блажен - щасливий.
Ходить - живе.
Закон - це П'ятикнижжя Мойсеєве, Закон Божий, гебрейське , тому ми завжди пишемо його з великої букви.
Псалом 1 Шевченка:
Блаженний муж на лукаву
Не вступає раду,
І не стане на путь злого,
І з лютим не сяде.
А в законі Господньому
Серце його й воля
Навчається, і стане він,
Як на добрім полі
Над водою посажене
Древо зеленіє,
Плодом вкрите. Так і муж той
В добрі своїм спіє,
А лукавих, нечестивих
І слід пропадає,
Як той попіл над землею
Вітер розмахає.
І не встануть з праведними
Злії з домовини,
Ділá добрих оновляться,
Ділá злих загинуть.
- Про що обидва твори?
- У яких рядках висловлена їхня головна думка?
- Які слова Шевченка стали афоризмами?
Поезія "Ісаія. Глава 35 (Подражаніє)"(стор.244)
 Після заслання поет кілька разів звертався до жанру переспіву з Біблії ("Подражаніє Ієзекіїлю", "Царі", "Осія. Глава 14")
З біблійних пророків Кобзар найбільше любив Ісаю та Осію.
Особливо вражаючу ідейно-художню силу має поезія "Осія. Глава 14", в якій Шевченко попереджає українське панство про майбутню справедливу кару за зраду соціальних та національних інтересів його народу.
Актуально для нашого часу звучать слова поета:
Погибнеш, загинеш, Україно,
Не стане знаку на землі,
А так пишалася колись
В добрі і розкоші! Вкраїно!
Мій любий краю неповинний!
За що тебе Господь кара,
Карає тяжко? За Богдана,
Та за скаженого Петра,
Та за панів отих поганих
До краю нищить…
У цих рядках - палка настанова, звернена до земляків, у яких звучить прохання жити мудро, не зловживати людськими знаннями, дбати про народну справу.
Переспів з Біблії - "Ісаія. Глава 35 (Подражаніє)" - сповненої світлої, піднесеної, емоційної тональності: в ньому показана всезагальна радість людей, які отримали волю, вийшли на "шляхи святії", закриті для владик. Це чи не єдина поезія у творчості Шевченка, яка повністю присвячена темі щастя народу, що дочекався волі. Переспів 35 глави у вірші Т.Г.Шевченка "Ісаія. Глава 35" майже повністю співпадає з біблійним текстом. Ісаія вважається біблійним пророком, що провіщав нове пришестя Ісуса і майбутнє райське життя на землі, коли люди позбудуться усіх вад, стануть жити у відповідності з Божими заповідями.
"Ісаія. Глава 35"
  1. Звеселиться пустиня та пуща, і радітиме степ, і зацвіте, мов троянда,
  2. розцвітаючи, буде цвісти та радіти, буде втіха також та співання, бо дана йому буде слава Лівану, пишнота Кармелу й Сарону, вони бачитимуть славу Господа, велич нашого Бога!
  3. Зміцніть руки охлялі, і підкріпіть спотикливі коліна!
  4. Скажіть тим, що вони боязливого серця: Будьте міцні, не лякайтесь! Ось ваш Бог, помста прийде, як Божа відплата, Він прийде й спасе вас!
  5. Тоді то розплющаться очі сліпим і відчиняться вуха глухим,
  6. Тоді буде скакати кривий, немов олень, і буде співати безмовний язик, бо води в пустині заб'ють джерелом, і потоки в степу!
  7. І місце сухе стане ставом, а спрагнений край збірником вод джерельних; леговище шакалів, в якім спочивали, стане місцем тростини й папірусу.
  8. І буде там бита дорога та путь, і будуть її називати: дорога свята, не ходитиме нею нечистий, і вона буде належати народові його; не заблудить також нерозумний, як буде тією дорогою йти.
  9. Не буде там лева, і дика звірина не піде на неї, не знайдеться там, а будуть ходити лиш викуплені.
  10. І Господні викупленці вернуться та до Сіону зо співом увійдуть, і радість довічна на їхній голові! Веселість та радість осягнуть вони, а журба та зідхання втечуть!
Домашнє завдання.
1.Записати до зошитів значення творчості Тараса Шевченка
2.Виписати із прочитаних творівТ.Шевченка рядки,у яких автор звертається до Бога

7-Д.Українська мова.Розряди прислівників за значенням.
1.Повторення вивченого.

 Диктант з коментуванням. Визначити синтаксичну роль прислівників(письмово).
Навколо очерет, кущі, гудуть над лозами хрущі. (М.Сіренко.) Ми всі постаємо з коріння вишень і верб вкраїнських споконвік. (М.Самійленко.) І знову завихрилось в’южно і сніжно. (Л.Первомайський.) Приємно серцеві і зору у течії проміння і тепла. (О.Довгий.) Але духу, духу тісно на землі малій! (Олександр Олесь.) Добре, що серце не знає омани. Добре, що наші дороги кипучі. (А.Малишко.)
2.Вивчення нового матеріалу
-вивчити таблицю(стор.121)

прислівник
-переглянути презентацію
https://www.youtube.com/watch?v=HVxYWh946QY
Логічний диктант. Замініть фразеологізми близькими за значенням прислівниками з довідки. Вкажіть на їх розряд за значенням. До прислівників доберіть антоніми.
1) Одна нога тут, а друга там. 2) Ніс у ніс. 3) До останньої нитки. 4) Голкою ніде ткнути. 5) Бурмотіти під носа. 6) На одній ноті. 7) Знати як облупленого. 8) На власні очі. 9) 3 першого слова. 10) Слово по слову. 11) Як сніг на голову.
Довідка: раптово, швидко, дуже тісно, тихо, особисто, близько, поступово, відразу, дуже добре, монотонно, наскрізь.
3.Виконайте завдання на сайті " Мій клас"


Комментариев нет:

Отправить комментарий