понедельник, 23 марта 2020 г.

дистанційне навчання 2020

24.03.2020.
10-Д.Українська література.Тема.Образне слово поетичного модернізму.Леся Українка(Лариса Косач).Життєвий і творчий шлях.


Опрацювання теоретичного матеріалу(стор.205-214),укласти конспект у зошитах.
Цікаво знати!Подорожуючи світами, Леся Українка винаймала собі помешкання обов'язково з фортепіано, адже навіть хворою рукою намагалася грати бодай для себе, а музичний слух мала ідеальний.
Перегляд відео
https://youtu.be/Nervg_RnMkM
Домашнє завдання.Ознайомитися зі збірою Лесі Українки «На крилах пісень».
Довідка.Збірка «На крилах пісень». Загальна характеристика
Перша збірка поетичних творів Лесі Українки «На крилах пісень» вийшла друком у Львові на початку 1893 року.
Збірка складається з ліричних циклів.
Принцип створення циклів: вони компонуються за мотивами, а не за хронологією чи жанрами. Для циклів Лесі Українки характерне поєднання ліричного, епічного та розповідного елементів. Цикл сприймається як єдиний завершений твір.
Особливість розташування віршів у циклі: вірші розташовані так, щоб розкрити ідейну позицію автора — напруження головної думки циклу поступово зростає.
Ліричний герой циклу національно свідома громадянка, яка не мириться зі світом насильства, тиранії, мужня патріотка, яка закликає співгромадян до боротьби за свободу.
Робота з текстом поезії «Сторононька рідна! Коханий мій краю» (Збірка «На крилах пісень», цикл «Сльози-перли»)
1. Виразне читання вірша,  визначення головного мотиву твору.
Сторононько рідна! коханий мій краю!
Чого все замовкло в тобі, заніміло?
Де-не-де озветься пташина несміло,
Немов перед бурею в темному гаю,
І знову замовкне… як глухо, як тихо…
Ой лихо!
Ой, де ж бо ти, воле, ти, зоре таємна?
Чому ти не зійдеш на землю із неба?
Осяяти землю безщасную треба!
Ти бачиш, як все в нас покрила ніч темна?
Ти чуєш, як правду неправда скрізь боре?
Ой горе!
О люде мій бідний, моя ти родино,
Брати мої вбогі, закуті в кайдани!
Палають страшні, незагойнії рани
На лоні у тебе, моя Україно!
Кормигу тяжку хто розбить нам поможе?
Ой боже!
Коли ж се минеться! Чи згинем без долі?
Прокляття рукам, що спадають без сили!
Навіщо родитись і жити в могилі?
Як маємо жити в ганебній неволі,
Хай смертна темнота нам очі застеле!
Ой леле!
2. Завдання.
  • Визначте головний мотив поезії. 
  • Назвіть неоромантичні риси сюжету та ліричного героя(письмово)

6-Д. Українська мова.Тема.Відмінювання прикметників.
Завдання 1. Вибіркова робота.
З наведених прикметників виписати ті, що не утворюють ступенів порівняння. Свій вибір аргументувати.
Зелений, старуватий, маленький, духовий, охайний, білуватий , свіжий, крутий, добрий , дрібнесенький, талановитий, арбітражний, пахучий, бабусин, синій, милий, сліпий, малий, біленький, високий, кривий, гіркий, байховий.

Якщо ви правильно виконаєте завдання, то у вас вийде продовження прислів’я. У коваля руки чорні

Пригадайте!!!Не мають ступенів порівняння прикметники:
1) з суфіксами -ав(ий), -яв(ий): білявий, чорнявий;
2) з суфіксами -уват(ий), -юват(ий): білуватий, синюватий;
3) з суфіксами -еньк(ий), -есеньк(ий), -езн(ий), -енн(ий): біленький, тонесенький, величезний, здоровенний;
4) з префіксом пре-: предобрий, премудрий, преславний;
5) прикметники, що мають непорівнювану ознаку: сліпий, кривий, лисий, босий, живий, голий, хворий, порожній, готовий, сивий, русий.
2.Вивчення нового матеріалу.
*Опрацювання таблиці(стор.163).. 
*Провідміняти  прикметники  навчальний, освітній, довгошиїй.
 Фізкультхвилинка.
У піжмурки пальці грались, (Діти тримають руки перед собою перебираючи пальцями).
Потім раптом заховались. (Стискають пальці в кулак).
Раз, два, раз, два –
Пальці в жменьки заховались. (Розправляють долоні з розведеними пальцями і знову стискають їх у кулачок).

Виконання  вправ  на закріплення.
Подані словосполучення поставити у родовому  та орудному  відмінках однини.
Висока круча, вужча межа, гаряча каша, простора площа, родюча вишня, пахуча груша, розкішна черешня, лагідна теща, боязка миша, заяча душа, ведмежа послуга, теляча покірність, овеча вдача, вовча паща, ближня дача.

Домашнє завдання.П.47,стор.163(табл).впр.393.

7-Д.Українська мова.Тема.Тренувальні вправи.


Допишіть прислів'я. Порівняйте написання НЕ з дієсловами та дієприслівниками, зробіть висновки
  • Не посіявши, не ... .
  • Не знаючи броду, не ... .
  • Не знаючи, мовчи, а знаючи, не ... .
  • На віку, як на довгій ниві: не пройдеш, ніг не ... .
  • Не нагнувшись, гриба не ... .
  • Жне, не сіявши, молотить, не ... .

Розподіліть слова: А - пишуться разом, Б - пишуться окремо
  1. (не)волячи,
  2. (не)зчувшись,
  3. (не)задкуючи,
  4. (не)наводячи,
  5. (не)наважуючись,
  6. (не)стямившись,
  7. (не)здужаючи (хворіючи),
  8. (не)продумавши,
  9. (не)хтуючи,
  10. (не)зупиняючись.

Розподіліть прислів'я та приказки на дві групи: А - з дієприслівником, Б - без дієприслівника


  1. Не працюючи, ситий не будеш.
  2. Не домовившись з головою, до чогось іншого не важся.
  3. Ласка не коляска: сівши, не поїдеш.
  4. Далеко сховавши, ближче знайдеш.
  5. Вище лоба очі не ростуть.
  6. Ходячи наїсися, а стоячи виспишся.
  7. Не думавши, не гадавши, у біду потрапив.

Перебудуйте речення, від поданих слів утворивши дієприслівники


  • Як не маєш, то й не загубиш.
  • Якщо не переплатиш, то й не купиш, а як не спустиш, то й не продаси.
  • Зима не за горами, вона прийде, й не дасть телеграми.
  • Як не маєш статку, то не матимеш і упадку.
  • Біжить, землі не торкається.
Домашнє завдання.П.29.(повтор.),вправа302.


7-Д.Українська література.Тема.Контрольна робота з теми: "Ти знаєш ,що ти- людина...".

  1 рівень (тести)
1.У вірші В. Симоненка «Лебеді материнства» якими очима заглядає в шибку казка?
А) синіми;     Б) зеленими;   В)  карими;   Г) сивими .

2.  Заклик «мріяти й шукати, доки жити» звучить у   вірші В.  Симоненка:
А)  «Лебеді материнства»;  Б)  «Гей, нові Колумби  й  Магеллани»;
В)  «Перехожий»;   Г)  «Ти знаєш, що ти   — людина?»

3. До чого закликає В. Симоненко в поезії  «Ти знаєш, що ти   — людина?»
А) жити й кохати;  Б) працювати й творити;  В) мріяти й фантазувати.

4. У якій поезії В. Симоненка ліричного героя у важку хвилину підтримають рідні верби і тополі?
А)  «Гей, нові Колумби й  Магеллани»;   Б) «Лебеді материнства»;
В)  «Перехожий»;   Г)  «Ти знаєш, що ти   — людина?»

5. Як ставилися вдови до полонених німців? (Новела «Гер переможений»)
 А)із співчуттям;  Б) зі зневагою;  В) із ненавистю;  Г) із байдужістю.

6. Як поховали Фрідріха?
А) скромно;    Б) не по-людськи ;    В) із почестями.

7. Що було в отворі на місці цеглини?
А) хустина;   Б) рукавиця;  В) стрічка;  Г) іграшка.

8. Основні події повісті М. Павленко «Русалонька із
7-В…» відбуваються:
 А) у місті Вишнопіль;  Б) у місті Києві;  В) у селі Половинчик;  Г) у Миргороді.

9. Кому з роду Кулаківських допомагає Софійка?
А) Васюні ;   Б) Фролу;   в); Якову;   г) Вадимові.

10. Про що попереджає М. Павленко, зобразивши рід Кулаківських?
А) треба боятися привидів;   б) не можна забувати про сімейні реліквії;             в) не робити тяжких гріхів, щоб нащадки через них не страждали.


2 рівень
1.     Чи правильно вели себе діти з полоненими в новелі Л. Пономаренко «Гер переможений»? Аргументуйте відповідь.
2.     Як ви розумієте вислів із поезії В. Симоненка «Гей, нові Колумби й  Магеллани» :
 «Шкварити байдужість на вогні!»

3 рівень
Напишіть міні-твір на тему: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».

Виконані тестові завдання надсилати на електронну адресу ssklarenko82.82@gmail.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий