среда, 27 мая 2020 г.

Дистанційне навчання(28.05.20)

28.05.20.
10-Д.Українська мова.(28.05.20-29.05.20).
ПР.Суперечка як вид комунікаціі.
Мистецтво відповідати на запитання.Полемічні прийоми.
Інтелектуальна розминка
► Прочитайте афоризми. Поясніть їхній зміст. Що об’єднує їх?
Людські суперечки нескінченні не тому, що неможливо знайти істину, а тому, що в суперечці шукають не істину, а самоствердження (Буддійська мудрість).
Не дозволяйте маленькій суперечці зруйнувати велику дружбу (Далай Лама).
Словникова робота 
► З’ясуйте значення слів суперечка, полеміка, дебати, диспут(запишіть до зошита).
► Складіть речення з новими словами.
Робота з текстом
► Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку. Про який урок говорить Дейл Карнегі?
ЯК ЗАВОЮВАТИ ДРУЗІВ І ВПЛИВАТИ НА ЛЮДЕЙ
Невдовзі після закінчення війни (йдеться про першу світову війну) одного вечора в Лондоні я отримав урок, якому немає ціни.
Moю увагу тоді, як журналіста, сильно приваблювала особистість сера Pocca Сміта. Під час війни сер Pocc, австралійський льотчик-acc, воював у Палестині, a незабаром, після проголошення миру, він здивував увесь світ, облетівши половину земної кулі за тридцять днів. Ha такий подвиг тоді ніхто навіть не замахувався. Цей політ викликав тоді колосальну сенсацію. Уряд Австралії нагородив його п’ятдесятьма тисячами доларів, король Англії подарував йому лицарське звання, і деякий час про нього говорили більше, ніж про кого-небудь іншого під англійським державним прапором.
У той вечір я був запрошений на банкет, влаштований на честь сера Pocca. Під час обіду пан, що сидів поруч зі мною, розповів кумедну історію, суть якої ґрунтувалася на цитаті: «Існує божество, яке надає форму нашим намірам, обтісуючи їх згідно з нашими бажаннями». Оповідач згадав, що цитату взято з Біблії. Він помилявся. Я знав це. Я знав це абсолютно твердо. У цьому не могло бути ніякого сумніву. І ось, щоб дати відчути свою значущість і продемонструвати свою перевагу, я взяв на себе роль непрошеного й небажаного цензора та виправив його. Він став наполягати. Що? Шекспір? Цього не може бути! Абсурд! Це цитата з Біблії. І він переконаний у цьому.
Оповідач сидів праворуч від мене, a зліва сидів мій старий друг. У свій час він присвятив декілька років вивченню Шекспіра. Ми запропонували йому розв’язати нашу суперечку. Містер Гемонд вислухав нас, потім наступив мені під столом на ногу і сказав: «Дейл, ти помиляєшся. Джентльмен має цілковиту рацію. Це — з Біблії».
Коли ми поверталися з ним додому в той вечір, я запитав його: «Френк, ти ж знаєш, що ця цитата із Шекспіра». «Зрозуміло,— відповів він,— «Гамлет», акт 5-й, сцена 2-га. Але ми були з тобою в гостях з урочистого приводу, мій дорогий Дейл. Навіщо доводити чоловіку, що він помиляється? Чи ти здобудеш його прихильність таким чином? Чому не дати йому можливість урятувати свою репутацію? Адже він не питав твоєї думки. Він не хотів знати її. Навіщо ж з ним сперечатися? Послухай моєї поради — завжди уникай гострих кутів».
Людини, яка сказала ці слова, тепер уже немає в живих, але урок, наданий мені, продовжує приносити плоди.
Цей урок був мені вкрай необхідний, тому що я був завзятим сперечальником. У юності я сперечався зі своїм братом буквально про все, що тільки існує під Чумацьким шляхом. Коли я вступив до коледжу, то став вивчати логіку й способи аргументації та брати участь у змаганнях, хто кого переможе в дискусіях. Кажуть, що люди, які народилися в Міссурі, словам не вірять. Так от, я й народився там, і мені потрібні були очевидні докази, щоб перевірити будь-що. Пізніше в Нью-Йорку я вивчив теорію полеміки, і одного разу, повинен зізнатися, мав намір навіть написати книгу з цього питання.
З того часу я став добрим слухачем і сам брав участь у тисячах суперечок і мав можливість оцінити їхні результати. Ha цій підставі дійшов висновку, що існує тільки один спосіб у нашому світі домогтися найкращого результату в суперечці — це уникнути її.
Тому правило ПЕРШЕ говорить:
«ЄДИНИЙ СПОСІБ ДОСЯГТИ КРАЩОГО РЕЗУЛЬТАТУ B СУПЕРЕЧЦІ — це ухилитися від суперечки» (Дейл Карнегі).
Проблемно-пошукове завдання.
► Знайдіть серед тверджень такі, де є привід для суперечки.
□ Мовний режим у школі.
□ Куріння шкодить здоров’ю.
□ Телебачення та Інтернет скоро повністю замінять книги та газети.
□ Комп’ютерні ігри сприяють покращенню навчання та інтелектуальному розвитку.
► Поясніть, чому в них відсутній предмет суперечки. Обґрунтуйте свою думку, використовуючи словосполучення «я вважаю», «на мою думку», «мені здається», «на мій погляд», «я переконаний».
Ситуативне завдання
► Уявіть ситуацію: вам доручили виступити на ток-шоу з метою доведення своєї думки, позиції, ставлення до обговорюваних проблем громадянської відповідальності. Яким видом суперечки ви скористаєтеся в такому випадку? Чому? Про які проблеми будете говорити?
► Творче завдання.  Знайдіть у творі художньої літератури (за вибором)приклад суперечки.

9-Д.Українська мова. 
РЗМ,№18.Діалог-обговорення актуальної теми.

Епіграф до уроку:
                      Ми навчаємося не для школи, а для життя.
                                                                                                    Сенека Молодший

Зверніть увагу на епіграф до уроку. Як ви розумієте ці слова?
Пригадайте!
1.Що називають діалогом?
2.Як називають речення, якими користуються учасники діалогу?
3.Які розділові знаки вживаються при записуванні діалогів?
4.Які діалоги розрізняють за жанровими особливостями? (Бесіда, дискусія, диспут, полеміка).
5.Які синтаксичні ознаки властиві діалогу? (Граматична неповнота речень, використання простих синтаксичних конструкцій, різних речень за метою висловлювання).
. Побудуйте діалог на тему «Навчання — шлях у щасливе майбутнє чи марнування часу?»(запишіть до зошита).

6-Б.Українська мова.

РЗМ.Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі.

Написати твір (у робочому зошиті) розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі на тему: « У чому полягає гідність людини?», з використанням займенників, що належать до різних розрядів.





Комментариев нет:

Отправить комментарий