среда, 18 марта 2020 г.

18 березня
6-Б. Українська мова.Тема.Групи прикметників за значенням:якісні,відносні,присвійні.
Ознайомитися з презентацією,опрацювати параграф 45,виконати вправи 369,370.
Домашнє завдання.П.45,стор.153-155,вправа 376

6-Д.Українська мова.Тема.УРМ. УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ПРИРОДИ
ПРИГАДАЙМО. Чим розповідь відрізняється від опису?
Опис природи
Складовими частинами опису природи є опис її окремих елементів. У художньому описі, крім інформації про природу, передаються ще й враження. Опис природи є одним із засобів характеристики персонажів у художніх творах.
«Відоме» й «нове»
«Відомим» в описі є назви предметів, а «новим» - ознаки цих предметів.
І. Прочитайте текст. Визначте його тему й основну думку. Які типи мовлення поєднано в тексті?
У ЛІСІ
Павло легко вистрибнув із кабіни й вільно побіг убік, одразу знайшовши ледве помітну в сутінках* стежину, що вела до лісу.
Гуде ліс, сухо подзвонюють мідним листом дуби, співають сосни у високості, під ногами вислизають тугі, мов литі, жолуді. Солодко пахне прілим листом і травами, пізніми грибами, що їх уже торкнулися перші приморозки.
У рову аж чорно від тернових ягід на колючих і густих кущах. Коли терен** зацвітає весною, то весь рів і лісові кущі по горбах наче обсипані снігом. Сила терну в лісі. Може, від того й назви: Тернівка, Тернова. Поміж терном, на видноті, гойдає колючими батогами шипшина, красується червоними твердими ягодами.
По землі, в ровах і ямах, повзе ожина, тьмяно поблискує чорною ягідкою-намистинкою, наче оком у перепілки.
Скільки вилазив малий Пашка за тією ожиною по ровах і проваллях, скільки лайки й стусанів мав від матері за порвані штани й пізнє вертання з лісу. Все те минуло, як перші дитячі мрії, але зосталося в пам’яті на все життя... (За В. Кучером).
*Сутінки - рос. сумерки.
**Терен - колючий кущ; ягоди цієї рослини.
II. Знайдіть опис природи. Чи допомагає він зрозуміти внутрішній світ Павла, його настрої, почуття? Які художні засоби використав автор, щоб відтворити картину природи?

III.  Складіть план тексту. Докладно перекажіть прочитане за складеним планом (усно).
Домашнє завдання.Підготувати усний твір-опис краєвидів природи рідного міста.

6-Б. Українська література.Тема. Ярослав   Стельмах. "Митькозавр з Юрківки,або Химера лісового озера".
. Опрацювати біографію письменника(стор.178),
прочитати уривок повісті(стор.179-187).
Домашнє завдання: відповісти на питання на стор.188.

6-Д.Українська література.Тема.Таємничі,веселі й незвичайні пригоди в повісті"Митькозавр з Юрківки,або Химера лісового озера",передані образним словом.
Дочитати повість(стор.188-193),відповісти на питання на стор.193
Домашнє завдання.Словникова робота.Пояснити значення слів та фразеологізмів(у зошитах).
Химера-
Кебетний-
Пошити в дурні-
Не зронити ні слова-
Шкірити зуби-

7-Д. Українська мова.Тема.Коми при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівникові.
Перевірка вивченого матеріалу.Перепишіть текст,поставте розділові знаки, з*ясуйте синтаксичну роль  дієприслівникових зворотів
І. Покидаючи рідний свій край нащо їде козак за Дунай? Що шукає козак за Дунаєм? (Д.Кремінь.) Чи ж на те козацтво гинуло в неволі побивалось тяжко, шукаючи волі? (Леся Українка.) І досі ще тремтить душа ждучи чогось таємного. (І.Франко.) То як же можна живучи поглядами своїх дідів і батьків, легко, з грубими жартами підходити до незбагненної дівочої душі? (М.Стельмах.) Треба зранку до праці вставати зневажаючи втому і лінь, і долати, долати, долати бездуховність усіх поколінь. (Г.Чубач.) Хто він такий отой козак Мамай, що списа увіткнувши в небокрай перебирає пальцями бандуру? (А.Бортняк.)
Опрацювання теоритичного матеріалу(стор.102).
Запам*ятайте!!!
Одиничний дієприслівник виділяється комами, якщо він означає додаткову дію до дієслова-присудка. Найчастіше такий дієприслівник стоїть перед дієсловом-присудком (напр.: Навчаючи, вчаться. (Ант. вираз.) Нюхаючи, не наситишся. (Нар.творч.) 
Якщо ж одиничний дієприслівник означає спосіб дії і за своїм значенням близький до прислівника, комами він не виділяється. Найчастіше такий одиничний дієприслівник стоїть після дієслова-присудка (напр.: Залізо випробовують куючи, а коня вчать їздячи. (Нар.творч.) ...Ідуть осаули та плачуть ідучи.(Т.Шевченко.).
Два чи більше дієприслівникових звороти, з’єднані між собою лише інтонацією, на письмі відділяються один від одного комами (напр.: Умившись в гірському потоці, простягшись в пахучій долині, під голову гору поклавши, спочину в краю буковинськім. (М.Нагнибіда.
Якщо два дієприслівникових звороти зєднані між собою неповторюваними сполучниками і (та), або, кома перед цим сполучником не ставиться. (напр.: Степ, струснувши з себе росу та зігнавши непримітні тіні, горить жовто-зеленим кольором. (Панас Мирний.)
Якщо сполучник і (та) зєднує два присудки або два простих речення у складному, кома може ставитись як перед цим сполучником, так і після нього (напр.: Добре нам заблудитись в дрімучому лісіі, за руки узявшись, ходить до зорі. (М.Стельмах.)
Не виділяються комами дієприслівникові звороти, що є фразеологізмами: Сидіти склавши руки. Говорити не переводячи духу. 
Виконання вправ290,291
Домашнє завдання.П.28,стор.101-106,впр.294

7-Д.Українська література.Тема.Любов Пономаренко"Гер переможений"
Тестові завдання
1. Як звали полоненого німця?
А) Ганс;
Б) Фрідріх;
В) Гердер.
2. Яку роботу виконували німці?
Б) будували будинки;
А) копали траншеї;
В) ремонтували дороги.
3. Де відбувалися події, описані у творі?
А) у селі;
Б) у місті;
В) у ліісі.
4. Як виконували роботу полонені?
А) з неабиякою охотою;
Б) з любов'ю і розпачем;
В) з ненавистю.
5. Як ставилися жінки до полонених?
А) з люттю і ненавистю;
Б) з презирством;
В) з жалем.
6. Чим кидали діти по німцеві?
А) грудками і камінням;
Б) гнилою картоплею;
В) болотом. 
7. Як ставився німець до дітей?
А) не звертав на них уваги;
Б) грав їм на гармошці;
В) погрожував їм кулаком.
8. Чим хизувався німець?
А) своїми нагородами;
Б) губною гармошкою;
В) фотографією дівчаток.
9. Що сталося з німцем під осінь?
А) він захворів;
Б) його звільнили;
В) його розстріляли.
10. Що було знайдено у стіні будинку?
А) золоті монети;
Б) годинник;
В) фотографію дівчаток.
11. Що ніби хотіли запитати дівчатка?
А) хто ви такі?
Б) як вас звати?
В) ви не знаєте, де наш тато?
12. Який жанр твору «Гер переможений»
А) новела;
Б) оповідання;
В) повість

. Розв’язання проблемного запитання(написати твір-мініатюру)« Хто ж він – Фрідріх – ворог чи жертва війни"

Домашнє завдання .Підготуватися до контрольної роботи(стор.198-246)



Комментариев нет:

Отправить комментарий