07.04.20.
10-Д.Українська література.Леся Українка."Слово, чому ти не твердая криця..."

7-Д.Українська мова.Тренувальні вправи.
5.Визначити художні засоби вірша"Радість"(письм.)
10-Д.Українська література.Леся Українка."Слово, чому ти не твердая криця..."

Поетична спадщина Лесі Українки не тільки належить українському народові, а й входить до всесвітньої скарбниці художнього слова. А поетичним маніфестом письменниці, її мистецьким кредо став вірш „Слово, чому ти не твердая криця?”. Письменниця звертається до слова, яке повинне підіймати народ на боротьбу, а отже, „здіймати вражі голови з плеч”. З іменем Лесі Українки в українську літературу ввійшов співець осяйних ідеалів людства, письменник-громадянин.
1.Виразне читання поезії „Слово, чому ти не твердая криця?”(стор.216)
2.Аналіз поезії(записати у зошит)
Жанр – громадянська лірика.
Тема — звернення до слова, як до могутньої зброї в руках людини.
Ідея — уславлення міцної зброї, тобто слова, яке в умілих руках перетворюється на меч. Ліричний герой звертається до слова, як до єдиного, що може її захистити, чим вона може добитися справедливості. Лірична героїня прагне удосконалити його й передати «месникам дужим».
Художні засоби: – епітети: твердая(криця); гострий, безжалісний (меч); вражі (голови); щира, гартована (мова); (зброя) іскриста; невідомих (братів); месники (дужі); хворі (руки); метафори: слово — «зброя іскриста», «єдиная зброя», «меч на катів», «щира, гартована мова»; присутні звернення до слова.
Римування – парне.
Віршовий розмір – чотирьохстопний дактиль.
Перша строфа — звернення ліричної героїні до слова, яке повинне підіймати народ на боротьбу, у наступній строфі вона аналізує своєю громадянську позицію. У третій строфі лірична героїня говорить про доцільність своєї письменницької праці. У четвертій строфі звучить думка про те, що її „слово” може стати „кращим мечем на катів”. У двох останніх строфах лірична героїня ділиться переконанням, що художнє слово стає міцною зброєю лише тоді, коли його візьмуть дужі месники, задля яких вона і гартує цю свою зброю)
3.Складіть самодиктант „Риси індивідуального стилю Лесі Українки”.
6-Д.Українська мова.Тема.Написання не з прикметниками.
1.Опрацювання теоретичного матеріалу.

2.Практична робота


3.Складіть і запишіть речення із запропонованими прикметниками так, щоб вони виступали:
а) означеннями; б) присудками.
Недощовий, несонячний, некорисний.
Домашня робота.П.50,стор.176(табл.),вправа 420
7-Д.Українська мова.Тренувальні вправи.
Виконати завдання на сайті "Мій клас".
7-Д.Українська література.
Олена Теліга."Радість","Пломінний день"
1.Опрацювання теоретичного матеріалу(стор.250)
2.Знайти цікаві факти з життя та творчості письменниці,записати в зошити

Це цікаво!!!

3.Прочитати поезії(стор.251-252)
4.Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=KXW5ZVhRKCg5.Визначити художні засоби вірша"Радість"(письм.)
Комментариев нет:
Отправить комментарий