воскресенье, 17 мая 2020 г.

Дистанційне навчання(18.05.20)

6-Б.6-Д.Українська мова.Тренувальні вправи.
Виконайте тестові завдання за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=586655

Код доступу 586655
Завдання необхідно виконати до  18 травня 17:00.

6-Д.(18.05-20.05). Українська література.Павло Глазовий."Заморські гості", "Похвала","Кухлик".
1.Виразне читання гуморески П. Глазового "Заморські гості"(стор.232).
2.Записати до зошита тему,ідею,основну думку.
Тема: зображення приїзду гостей з Канади на Вкраїну та їх враження від почутої грамотної української вимови.
Ідея: возвеличення української мови, яка є свідченням нашої культури, благородності, манери поведінки, етикету та засудження тих, хто її цурається.
Основна думка: мова — духовна скарбниця кожного українця; доки живе мова, доти існує нація; думка канадців, що українці не говорять рідною мовою, не виправдалася.
3.Прочитайте гумореску П.Глазового"Кухлик",з яким твором вона схожа?
Дід приїхав із села, ходить по столиці.
Має гроші – не мина жодної крамниці.
Попросив він: – Покажіть кухлик той, що з краю.
Продавщиця: – Что? Чево? Я нє панімаю.
Кухлик люба покажіть, той, що з боку смужка.
– Да какой же кухлік здесь, єслі ето кружка.
Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови:
– На Вкраїні живете й не знаєте мови.
Продавщиця теж була гостра та бідова.
– У меня єсть свой язик, ні к чему мне мова.
І сказав їй мудрий дід: – Цим пишатися не слід,
Бо якраз така біда в моєї корови:
Має, бідна, язика і не знає мови.

 Гумореска “Кухлик” – як і багато інших гуморесок Глазового, показує наскільки автор шанував та цінував українську мову, а через гуморески хотів заохотити всіх говорити державною українською мовою.

4.Записати до зошита висловлювання про мову(не менше 5).
5.Виразне читання твору П. Глазового «Похвала»(стор.232).
6.Заповніть таблицю, вказавши засоби мовної виразності, використані письменником.

«Похвала".

Художні засоби

Епітети

Метафори

Порівняння

Риторичні запитання


9-Д.Українська мова.УРМ.№15.Коротке повідомлення(на основі кількох джерел) у публіцістичному стилі на морально-етичну або суспільну тему
Повідомлення — один з жанрів усного висловлювання; невеликий за обсягом твір на певну тему в публіцистичному стилі, призначений для публічного виголошення.
Повідомлення у публіцистичному стилі привертає увагу аудиторії до важливої суспільної або морально-етичної теми, розкриває неоднозначність розуміння цієї теми, її дискусійний характер. Повідомлення у публіцистичному стилі виявляє суб’єктивізм автора, його емоційне ставлення до повідомлення.
Джерелом для повідомлення в публіцистичному стилі може бути:
  • інформація про події, яку подають ЗМІ;
  • власні спостереження за фактами і явищами суспільного життя;
  • інформація в Інтернеті;
  • література.
Структура повідомлення
  1. Вступ (зацікавлення, створення необхідного настрою).
  2. Основна частина (наявність доказів на користь власної позиції, наведення переконливих фактів, прикладів).
  3. Висновки (узагальнення положень основної частини, спонукання аудиторії до дискусії, виголошення заклику тощо).
Алгоритм підготовки повідомлення
Вибір теми й визначення мети повідомлення → збір інформації → структурування матеріалу → створення повідомлення.

ПАМ’ЯТКА
«Як зробити повідомлення у публіцистичному стилі ефективним і цікавим».
  1. Виберіть тему, яка дійсно хвилює вас.
  2. Чітко уявіть собі мету вашого повідомлення і дотримуйтесь її.
  3. Опрацюйте не менше 2-3 джерел.
  4. Обмежте обсяг матеріалу.
  5. Наповніть повідомлення прикладами, фактами, які б ілюстрували те, про що говорите.
  6. Говоріть виразно, правильно, доречно, використовуйте образні вислови.
  7. Завдання
— Серед запропонованих тем виберіть ту, яка вас найбільше хвилює. Складіть і запишіть у зошит тези для повідомлення на вибрану тему.
Орієнтовні теми

  1. Життєві цінності сучасника.
  2. Мова українського телебачення.
  3. Люди, що створили себе самі.
  4. Молодіжний сленг як мовне явище.
  5. Проблеми екології і ми.
Домашнє завдання 
  • Скласти і записати текст повідомлення на одну із запропонованих тем, використавши 2-3 джерела.

10-Д.Українська мова.Закінчення іменників чоловічого роду 
2 відміни в Р.в.

Родовий відмінок. 2 відміни чоловічого роду а,я/у,ю | IOsvita
1.Опрацюйте теоретичний матеріал підручника(стор.153-156).
2.Перегляньте відеоурок.
3.Виконайте завдання у зошиті.

1. Розподільчий диктант. Подані іменники поставте в родовому відмінку однини і запишіть їх у дві колонки: із закінченням -а; із закінченням -у.
Гадяч, лікар, сніг, народ, тракторист, ранок, Херсон, вікно, гравій, гай, стіл, Париж, герой, сад, метр, ґрунт, вітер, Крим, пісок, кит, відмінок, ніс, героїзм, гарбуз, місце, рис, комп’ютер, Амур, січень, робітник, змагання, місце, сон, Дніпро, настрій, прізвище, жаль, горох, дощ.
2. У поданих реченнях розкрийте дужки, поставивши слова в потрібному відмінку однини чи множини. Зверніть увагу на закінчення.
1. Сонце світило на їх з-за Росі й пронизувало зелені (верба), (кущ) високої (осока) коло самого (камінь) в (вода), високий кущ (очерет) з кудлатими китицями, що закривав їх од (млин) (І. Нечуй-Левицький). 2. Нам треба (мир), як води й (повітря), як (хліб) й (сонце),— (мир) треба нам (М. Рильський). 3. Понад ставом вітер віє, встає хмара з-за (лиман) (Т. Шевченко). 4. Йшли вони крізь грози, йшли вони без (край) од (Дніпро) і Волги, (Дон) і (Дунай) (В. Сосюра). 5. Світ який — мереживо казкове! Світ який — ні (край), ні (кінець) (В. Симоненко). 6. Люблю життя, де повно сонця й грюку, і ця любов моя на сто (століття)! (Д. Павличко). 7. Баштан у нього великий, славний — людей повно раз у раз — і (городяни) і (селяни) (Марко Вовчок).
3.Від поданих іменників утворіть родовий відмінок множини.
Галузь, стаття, зусилля, кілограм, доповідь, відповідь, гривня, підошви, помідор, шорти, подорож, шати, боти, башкири, сандалі, ласти, кеди, паралель, медаль, туфлі, ампер, апельсин, кілограм, бутси, кочерга, гланди, вірмени, болгари, грузини, монголи, солдат, суддя, гуслі, ґринджоли, кримчани, цигани, шпроти, ікла, панчохи, молдавани.

Добре засвойте вивчений матеріал,підготуйтеся до написання тестів


Комментариев нет:

Отправить комментарий