05.05.2020
10-Д.Українська література.Микола Вороний"Блакитна Панна".
1.Прочитати поезію(стор.236)
2.Опрацювати теоретичний матеріал,записати до зошита
Поезія «Блакитна панна» - взірець пейзажної лірики. Поет М.Вороний оспівав весну як блакитну панну. Поряд зі звичними, традиційними у фольклорі та в літературі засобами виразності (весна запашна, чарівна, у прозорих шатах, у серпанках) автор використовує біблійну урочисту лексику ( «Осанна!»), метафори («в душі моїй, в сяйві мрій В′ються хмелем арабески»), мистецькі терміни (арабески, фрески, гротески). І це надає творові неповторне інтелектуально – мистецьке естетичне забарвлення.
10-Д.Українська література.Микола Вороний"Блакитна Панна".
1.Прочитати поезію(стор.236)
2.Опрацювати теоретичний матеріал,записати до зошита
Поезія «Блакитна панна» - взірець пейзажної лірики. Поет М.Вороний оспівав весну як блакитну панну. Поряд зі звичними, традиційними у фольклорі та в літературі засобами виразності (весна запашна, чарівна, у прозорих шатах, у серпанках) автор використовує біблійну урочисту лексику ( «Осанна!»), метафори («в душі моїй, в сяйві мрій В′ються хмелем арабески»), мистецькі терміни (арабески, фрески, гротески). І це надає творові неповторне інтелектуально – мистецьке естетичне забарвлення.
Тема: гармонія природи і мистецтва.
Ідея: неоромантичне возвеличення краси природи.
Основна думка: роздуми над узагальненим ідеалізованим образом жінки.
. Словникова робота.
Арабески — складний орнамент з геометричних фігур і рослинних мотивів.
Фрески — живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства.
Гротеск — художня образність, яка ґрунтується на поєднанні фантастичного і реального, трагічного і комічного, прекрасного і потворного.
Осанна — святковий молитовний вигук.
Блават — волошка.
3.Переглянути відео
4.Вивчити напам*ять вірш "Блакитна Панно"(відео надсилати на Viber)
5.Законспектуйте теоретичний матеріал(стор.234)
6-Д.Українська мова.Займенник:значення.морфологічні ознаки,синтаксична роль.
1.Опрацюйте теоретичний матеріал(стор.210-211)
2.Перегляньте відеоурок
3.Завдання.
1.Виконайте вправу 483
2.Запишіть до зошита речення, підкресліть займенники відповідно до того, яким членом речення вони виступають
Мудрим ніхто не вродився, а навчився
Кожному мила своя сторона.
Обняла його хвиля міцно і тягне до себе на дно.
4.Домашнє завдання.П.58,вправа484.
7-Д.Українська мова.Правопис прийменників.
1.Повторення вивченого
1.Повторення вивченого
Відредагуйте словосполучення і речення(письмово)
Ходити по хатам; зошит по українській мові, знання по фізиці; діяти по правилах. Моя сестра по фаху лікар. Я ходив в магазин. Учень пропустив три дні по хворобі. Ми говорили за нашого улюбленого футболіста.
Розподільний диктант
Розподілити подані прийменники спочатку на синонімічні, потім — на антонімічні, таким чином утворивши синонімічні й антонімічні ряди прийменників.
Біля, між, над, для, уві, коло, під, від, задля, через, з метою, перед, проміж, із, близько, до, у, край, за, в, з, поміж, крізь, зі, серед, повз.
2.Вивчення нового матеріалу.
Опрацювати теоретичний матеріал(стор.158).
Переглянути відеоурок
3.Виконати завдання
Списати, розкриваючи дужки.
(За)для нас; (з)поміж нас; (по)між людьми; (на)чолі(з) учителем; (з)під опіки батьків; (на)зустріч щастю; (у)напрямку(до) площі; (на)передодні свята; (по)над деревами; (у)ві сні; (з)(по)над гір; (з)над вершин дерев.
Пояснити правопис однозвучних слів. Визначити, до яких частин мови вони належать.
Зібратися (в)гори — котитися (з)гори — котитися (з)гори високої; говорити (в)третє — заглянути (в)третє вікно; приїхати (в)двох — (у)двох кімнатах; йти (на)зустріч — (на)зустріч з братом.
7-Д.Українська література.Андрій Малишко
"Чому ,сказати,й сам не знаю".
1.Прочитати поезію"Чому ,сказати,й сам не знаю".
Стежина…Кожен пов’язує її з чимось своїм, дуже важливим. Кожен її пам’ятає – чи ту, по якій ступав перші кроки, чи ту, по якій ідеш щодня. Вона у кожного своя. І цю стежину треба пройти так, щоб, озирнувшись назад, не соромно було за пройдений шлях. Ця стежка веде кожного у широкий світ. До неї можна повернутися тільки у спогадах, бо дитинство не повертається.
Літературознавче завдання
"Чому ,сказати,й сам не знаю".
1.Прочитати поезію"Чому ,сказати,й сам не знаю".
Стежина…Кожен пов’язує її з чимось своїм, дуже важливим. Кожен її пам’ятає – чи ту, по якій ступав перші кроки, чи ту, по якій ідеш щодня. Вона у кожного своя. І цю стежину треба пройти так, щоб, озирнувшись назад, не соромно було за пройдений шлях. Ця стежка веде кожного у широкий світ. До неї можна повернутися тільки у спогадах, бо дитинство не повертається.
Історія написання твору
Кожна з пісень Малишка - дивовижна перлина, яка з часом не втратила своєї актуальності. Цікава історія і у пісні « Стежина», музику до якої було створено через декілька років після смерті Андрія Малишка.
Платону Майбороді замовили написати музику до художнього фільму «Абітурієнтка». Ось тоді і згадав композитор про вірш Малишка «Чому, сказати, сам не знаю.»Цікаво, що поет цей твір подарував своєму другу Майбороді, а той написав до неї чудову мелодію, дав назву новій пісні «Стежина».
Йшов 1969 рік, поет дуже захворів. І найбільшим проханням тоді було принести до лікарні цвіт яблуні. За дев’ять днів до смерті поет залишив уявно лікарняну палату і полинув до сільської хати, став босоніж на стежину і вийняв зі свого серця слова цієї пісні. Саме вона стала його лебединою піснею. Поет пішов із життя, але не з серця людського.
2.Прослухайте пісню"Стежина" у виконанні Дмитра Гнатюка
Випишіть до зошитів з тексту пісні образи - символи, поясніть їх смислове значення
- Стежина -
- відчинені ворота -
- дощі, сніги -
- розквітлі соняхи -
- вечоровий виднокруг -
Комментариев нет:
Отправить комментарий